Ajánlott hírek
Ajánlott címkék
Egyéb tartalmak
.
oldal
/
kezdőlap / Híreink / Közélet / A Kehida Termál Hotel is népszerűsíti a helyi tájházat
2021. okt. 28. csütörtök | Kehidakustány
A Kehida Termál Hotel is népszerűsíti a helyi tájházat
Sikeresnek ítéli a Zalai Falvakért Egyesület a Tájházak Útja című projektet. Az Interreges határon átnyúló turisztikai együttműködést célzó programba 32 hónap alatt 4 megyéből 9 tájházat és 5 szállodát választottak ki. Ők közösen munkálkodtak a szlovén-magyar határrégió turisztikai hasznosításának fejlesztésén. A projektben részt vett a Kehida Termál Hotel is, az eredményekről ott számoltak be a sajtónak.

Az elmúlt két évben számos programot tudtak megvalósítani a Kehidakustányi Tájház és Hagyományőrző Mariska Udvarban. A gyermekek számára fűszer- és gyógynövény ismereti alkalmakat szerveztek, valamint népi játékokat is kipróbálhattak. A Pajtaszínházban több előadást is megtekinthetett a közönség. A Tájházak Útja, Örökségünk a jövőnk – Értékekre alapozott turizmusfejlesztés a szlovén-magyar határrégióban című programot a Zalai Falvakért Egyesület valósította meg. Csütörtökön a sajtó munkatársainak is beszámoltak az eredményekről. Elhangzott, a projekt célja az volt, hogy elérjék a tájházak kínálatának minőségi kiegyenlítését. A 2019 márciusában induló projektben összesen 9, szlovén és magyar tájház vett részt. A két-két határmenti megyével évekre nyúlik vissza az együttműködés.

„Azt gondoltuk, hogy ezek a kisközösségek olyan értékmegőrző munkát végeznek, olyan közösségi élet van, ami fontos, hogy bekerüljön az itteni hoteleknek a kínálatába. Ebben az ügyben nem csak a hoteleket, a településeket, a tájházakat kerestük meg, hanem megkerestük azokat a szolgáltatókat is, helyi termelőket, különböző értékeket előállító embereket, akik azt gondoljuk, hogy egy ilyen termékkínálatba bele tudnak jönni és a tájházak tevékenységét tudják népszerűsíteni.” - ismertette Szeder-Kummer Mária, a Zalai Falvakért Egyesület elnöke.

A projekt kapcsán a szállodák kínálatába is bekerültek a tájházak programjai. Ehhez csatlakozott a Kehida Termál Hotel is. Az intézmény a helyi termelők bevonásával népszerűsíti a hazai ízeket. Weboldalukon és szóróanyagaikon pedig promótálják a Mariska Udvar programjait. Horváth Benedek, a Kehida Termál Hotel marketing vezetője elmondta, a Kehida Termál Hotel tervezésénél is szempont volt, hogy tájba illő fürdőként jelenjen meg. Számos fejlesztést végeztek a COVID miatti bezárások alatt, a berendezésekben továbbra is megjelennek a helyi sajátosságok.

„Ez megjelenik a gasztronómiában is. Ahol lehetőségünk van, próbáljuk beépíteni a helyi kínálatot és a helyi termelők által készített ételeket, italokat a szállóvendégeink számára. Reméljük, hogy ezt a trendet a jövőben is tudjuk folytatni és csak bővíteni ezt a fajta kínálatot.”

A Tájházak Útja projekt hamarosan véget ér. Teljes költségvetése mintegy 397.000 EURO volt. A programnak várhatóan lesz utóélete, ugyanis egyfajta mintaként valósították meg. A jövőben több tájházat és szállodát szeretnének összekapcsolni.

Lendvai Bianka - Keszthelyi TV

 

X. évfolyam 24. szám
Megjelenés: 2024. december 20.
22:15
Objektív
22:45
Göcsej Filmfesztivál
23:40
Hargita TV
Cím:
8360 Keszthely, Kossuth L. u. 45.
Telefon: 06 83 / 320 200
Mobil: 06 30 / 427 7341
 
Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk számodra.