+36-83-320-200
8360 Kossuth L. u. 45.
kezdőlap / hírek / A Kehida Termál Hotel is népszerűsíti a helyi tájházat
2021. október 28. csütörtök 14:33 - Kehidakustány
A Kehida Termál Hotel is népszerűsíti a helyi tájházat
Sikeresnek ítéli a Zalai Falvakért Egyesület a Tájházak Útja című projektet. Az Interreges határon átnyúló turisztikai együttműködést célzó programba 32 hónap alatt 4 megyéből 9 tájházat és 5 szállodát választottak ki. Ők közösen munkálkodtak a szlovén-magyar határrégió turisztikai hasznosításának fejlesztésén. A projektben részt vett a Kehida Termál Hotel is, az eredményekről ott számoltak be a sajtónak.

Az elmúlt két évben számos programot tudtak megvalósítani a Kehidakustányi Tájház és Hagyományőrző Mariska Udvarban. A gyermekek számára fűszer- és gyógynövény ismereti alkalmakat szerveztek, valamint népi játékokat is kipróbálhattak. A Pajtaszínházban több előadást is megtekinthetett a közönség. A Tájházak Útja, Örökségünk a jövőnk – Értékekre alapozott turizmusfejlesztés a szlovén-magyar határrégióban című programot a Zalai Falvakért Egyesület valósította meg. Csütörtökön a sajtó munkatársainak is beszámoltak az eredményekről. Elhangzott, a projekt célja az volt, hogy elérjék a tájházak kínálatának minőségi kiegyenlítését. A 2019 márciusában induló projektben összesen 9, szlovén és magyar tájház vett részt. A két-két határmenti megyével évekre nyúlik vissza az együttműködés.

„Azt gondoltuk, hogy ezek a kisközösségek olyan értékmegőrző munkát végeznek, olyan közösségi élet van, ami fontos, hogy bekerüljön az itteni hoteleknek a kínálatába. Ebben az ügyben nem csak a hoteleket, a településeket, a tájházakat kerestük meg, hanem megkerestük azokat a szolgáltatókat is, helyi termelőket, különböző értékeket előállító embereket, akik azt gondoljuk, hogy egy ilyen termékkínálatba bele tudnak jönni és a tájházak tevékenységét tudják népszerűsíteni.” - ismertette Szeder-Kummer Mária, a Zalai Falvakért Egyesület elnöke.

A projekt kapcsán a szállodák kínálatába is bekerültek a tájházak programjai. Ehhez csatlakozott a Kehida Termál Hotel is. Az intézmény a helyi termelők bevonásával népszerűsíti a hazai ízeket. Weboldalukon és szóróanyagaikon pedig promótálják a Mariska Udvar programjait. Horváth Benedek, a Kehida Termál Hotel marketing vezetője elmondta, a Kehida Termál Hotel tervezésénél is szempont volt, hogy tájba illő fürdőként jelenjen meg. Számos fejlesztést végeztek a COVID miatti bezárások alatt, a berendezésekben továbbra is megjelennek a helyi sajátosságok.

„Ez megjelenik a gasztronómiában is. Ahol lehetőségünk van, próbáljuk beépíteni a helyi kínálatot és a helyi termelők által készített ételeket, italokat a szállóvendégeink számára. Reméljük, hogy ezt a trendet a jövőben is tudjuk folytatni és csak bővíteni ezt a fajta kínálatot.”

A Tájházak Útja projekt hamarosan véget ér. Teljes költségvetése mintegy 397.000 EURO volt. A programnak várhatóan lesz utóélete, ugyanis egyfajta mintaként valósították meg. A jövőben több tájházat és szállodát szeretnének összekapcsolni.

Lendvai Bianka - Keszthelyi TV

 

galéria
1
2
3
4
5
6
7
további híreink
 
Három napon át kóstolhattak ropogósra sült halakat a rendezvényre látogatók.
 
A Nemzeti Kör kezdeményezésére szerveztek sétát, ahol tisztelegtek a családtagok előtt.
 
Az ország több pontjáról és külföldről is érkeztek háromkerekű motorosok Keszthelyre.
 
Idén nyáron is megerősített szolgálattal tartják fenn a közbiztonságot a balatoni településeken.
 
A húsz éve történt zarándokok tragédiájára emlékeztek.
 
50 fiatal segíti a rendőrség munkáját Keszthelyen.
balatoni krónika
 
Híradó
 
Szignatúra
 
online adás
 
fő téri kamera
 
Keszthelyi Szemmel
 
Objektív
 
Balatoni Mozaik
 
Más-Kép(p)
 
Mire Vágyik a Nő?
 
Önkormányzati híradó
 
Szezon Kosár