Gőzerővel zajlik a munka Balatonszentgyörgynél. A leglátványosabb és legkomplexebb része a csomópontban található híd, melynek gerendáit már beemelték, jelenleg a szélső nyílások kivételével mindegyik a helyén van. Ez a műtárgy a vasútvonal felett vezeti majd át az M76-os gyorsforgalmi utat. Az ezzel szemben lévő területen is dolgoznak a szakemberek, a földet egyengetik.
A munkálatokról hétfőn tartottak sajtóbejárást, melyen elhangzott, minden ütemterv szerint zajlik. Kiss Boglárka, a NIF sajtószóvivője elmondta, a folytatásban Balatonszentgyörgynél egy 5,6 kilométeres új nyomvonalat épít a kivitelező.
„Azt tudom elmondani, hogy a nagytömegű földmunkáknak van az ideje, de egy másfél kilométeres szakaszon már CKT, tehát betonburkolat is van a földmű felett, tehát itt is minden az ütemtervnek megfelelően zajlik. Ott is ugye a kettes számú korrekciót már használhatja a forgalom, pontosan azért, hogy el tudjuk kezdeni a műtárgy mellett a kétszer két sávnak az építését. Ott is lehet már látni, hogy a földműveken dolgozik a kivitelező.”
Az M76-os a megye legnagyobb beruházása. A 170 milliárd forintból készülő gyorsforgalmi út az M7-es autópályát köti majd össze Zalaegerszeggel, érintve a sármelléki repteret és a járműipari tesztpályát is. Utóbbiról Vigh László miniszteri biztos kiemelte, nincs a világon még egy olyan tesztpálya, amelyhez tesztút is tartozna. Mint fogalmazott az okosút különböző mérési lehetőségeknek ad teret.
„Nagyon sok mérő lesz elhelyezve az út szélén. És ezek a mérők tudósítanak bennünket benn a központban, hogy merre jár az autónk, milyen sebességgel megy, a motornak milyen a hőmérséklete, hogy működik a kormányszerkezet, a menetstabilitási rendszerek, a fékrendszerek milyen állapotban vannak, tehát több ezer adatot küld be nekünk és ez által tudjuk finomítani, alakítani az autóinkat. Tulajdonképpen ez már a 21. század, amikor az autóinkban nem ülünk, nem vagyunk ott, de mégis mindent tudunk róla, erre lesz alkalmas majd ez az új tesztút.”
A kétszer kétsávos út építése tavaly februárban kezdődött meg. Az elmúlt időszakban elkészült a megyeszékhely bevezető szakaszán a vadátjáró, valamint a gyalogos- és kerékpáros aluljáró is. A leágazásokkal együtt összesen 56 kilométerrel bővül az úthálózat. Ez szükségessé teszi a Magyar Közút Zrt. számára egy új üzemmérnökség létesítését Nemesrádó térségében.
Lendvai Bianka - Keszthelyi TV