+36-83-320-200
8360 Kossuth L. u. 45.
kezdőlap / hírek / Befejezték a dél-balatoni vasútvonal felújítását
2018. június 15. péntek 15:04 - Balatonboglár
Befejezték a dél-balatoni vasútvonal felújítását
Befejeződött a dél-balatoni, valamint a Kaposvár és Fonyód vasútvonal majdnem 73 milliárd forintba kerülő felújítása. A balatonboglári projektzáró ünnepségen elhangzott, hogy a dél-balatoni vonal nyáron a második legforgalmasabb szakasz. Évente közel 1,5 millió turista keresi fel a Balatont a vasúton keresztül. A fejlesztésnek köszönhetően ismét javultak a menetidők a főváros és Keszthely között.

Szombattól már gyorsabban járnak vonatok a dél-balatoni vasútvonalon. Az expresszek menetideje Budapest és Keszthely között újabb 10 perccel csökken a nyári menetrend életbelépésétől. A menetidő és az utazási körülmények javulása is a most befejeződött dél-balatoni vasútvonal fejlesztésének köszönhető.

Lóczi Csaba, a MÁV Start Zrt. értékesítési igazgatója: „A dél-balatoni vasútvonal két részletben újult meg összesen 85 kilométer szakaszon. a második része a projektnek 53 kilométeres szakaszon kapta vissza az eredeti 100 kilométer/órás pályasebességet. Ezzel együtt megújultak az utasforgalmi létesítmények, magas peronok épültek, átjárók és liftek épültek az állomásokon, tekintettel az akadálymentesítésre és a zajterhelésre is.”

A 2010-ben kezdett felújítások révén több mint 200 kilométeren újították fel a vasúti infrastruktúrát nettó 224 milliárd forint hazai és uniós forrásból. A Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, valamint a Kaposvár és Fonyód vasútvonal közel 73 milliárd forintból korszerűsödött. Az ünnepélyes átadón Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kiemelte, hogy a Balaton déli partján futó vonal megérdemelte a fokozott figyelmet: 

„A Balaton déli partján futó 30-as számú vasútvonal a nyári időszakban Magyarország második legforgalmasabb, amelynek dacára fél évszázada történt meg a 2010 előtti utolsó jelentős pályakorszerűsítés. 2010 óta több projektben, átfogó felújításon esett át a vasútvonal.”

A beruházást a NIF Zrt. végezte. A társaság vasútfejlesztési igazgatója elmondta, a felújítás után gyorsabban közlekedhetnek a szerelvények: a korábbi óránkénti 60-80 kilométer helyett többnyire óránkénti 100, a be nem épített területeken 120 kilométeres sebességgel. 17 állomáson és megállóhelyen készültek típusterv alapján esőbeállók, és magasperonokat építettek ki. 26 útátjárót felújítottak, 91 gyalogos átkelőhely épült át teljesen és 6 új gyalogos átjárót is építettek. Továbbá elhangzott: a projekt őszi, teljes befejezéséig már csak kisebb munkálatok várhatóak.

Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV

galéria
1
2
3
4
további híreink
 
A medvék is előbújtak a barlangokból, megjósolták az időt.
 
A január 26-i testületi ülésen a többség jóváhagyta azt a határozatot, amely áremelésről szólt.
 
Több szempontból is megújul Keszthely közkedvelt fesztiválja, amely július elején várja a közönséget.
 
Kutató-mentő készülék beszerzésén dolgozik a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata.
 
A halál megszelídítéséről, az emberi méltóságról, a Magyar Hospice Alapítvány küldetéséről beszélgettek.
balatoni krónika
 
Híradó
 
Szignatúra
 
online adás
 
fő téri kamera
 
Keszthelyi Szemmel
 
Objektív
 
Balatoni Mozaik
 
Más-Kép(p)
 
Mire Vágyik a Nő?
 
Önkormányzati híradó
 
Szezon Kosár
 
Hittel, lélekkel
 
Négy láb nagy szív
 
Rigmus