Ajánlott hírek
Ajánlott címkék
Egyéb tartalmak
.
oldal
/
kezdőlap / Híreink / Közélet / Befejezték a dél-balatoni vasútvonal felújítását
2018. jún. 15. péntek | Balatonboglár
Befejezték a dél-balatoni vasútvonal felújítását
Befejeződött a dél-balatoni, valamint a Kaposvár és Fonyód vasútvonal majdnem 73 milliárd forintba kerülő felújítása. A balatonboglári projektzáró ünnepségen elhangzott, hogy a dél-balatoni vonal nyáron a második legforgalmasabb szakasz. Évente közel 1,5 millió turista keresi fel a Balatont a vasúton keresztül. A fejlesztésnek köszönhetően ismét javultak a menetidők a főváros és Keszthely között.

Szombattól már gyorsabban járnak vonatok a dél-balatoni vasútvonalon. Az expresszek menetideje Budapest és Keszthely között újabb 10 perccel csökken a nyári menetrend életbelépésétől. A menetidő és az utazási körülmények javulása is a most befejeződött dél-balatoni vasútvonal fejlesztésének köszönhető.

Lóczi Csaba, a MÁV Start Zrt. értékesítési igazgatója: „A dél-balatoni vasútvonal két részletben újult meg összesen 85 kilométer szakaszon. a második része a projektnek 53 kilométeres szakaszon kapta vissza az eredeti 100 kilométer/órás pályasebességet. Ezzel együtt megújultak az utasforgalmi létesítmények, magas peronok épültek, átjárók és liftek épültek az állomásokon, tekintettel az akadálymentesítésre és a zajterhelésre is.”

A 2010-ben kezdett felújítások révén több mint 200 kilométeren újították fel a vasúti infrastruktúrát nettó 224 milliárd forint hazai és uniós forrásból. A Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, valamint a Kaposvár és Fonyód vasútvonal közel 73 milliárd forintból korszerűsödött. Az ünnepélyes átadón Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kiemelte, hogy a Balaton déli partján futó vonal megérdemelte a fokozott figyelmet: 

„A Balaton déli partján futó 30-as számú vasútvonal a nyári időszakban Magyarország második legforgalmasabb, amelynek dacára fél évszázada történt meg a 2010 előtti utolsó jelentős pályakorszerűsítés. 2010 óta több projektben, átfogó felújításon esett át a vasútvonal.”

A beruházást a NIF Zrt. végezte. A társaság vasútfejlesztési igazgatója elmondta, a felújítás után gyorsabban közlekedhetnek a szerelvények: a korábbi óránkénti 60-80 kilométer helyett többnyire óránkénti 100, a be nem épített területeken 120 kilométeres sebességgel. 17 állomáson és megállóhelyen készültek típusterv alapján esőbeállók, és magasperonokat építettek ki. 26 útátjárót felújítottak, 91 gyalogos átkelőhely épült át teljesen és 6 új gyalogos átjárót is építettek. Továbbá elhangzott: a projekt őszi, teljes befejezéséig már csak kisebb munkálatok várhatóak.

Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV

| 2025. okt. 24. péntek 19:15 | Keszthely
Keszthelyen tartottak megbeszélést.
| 2025. szep. 25. csütörtök 19:15 | Keszthely
A Magyar Közút már a padkát erősíti, az aszfaltozás elkészült.
| 2025. szep. 10. szerda 19:15 | Keszthelly
A Balaton helyett a Mura folyó és újabb karsztbázisok vize folyhat a csapból a tó körül.
| 2025. aug. 27. szerda 19:15 | Keszthely
A VÜZ Kft. dolgozói két területet fognak megtisztítani.
| 2025. aug. 22. péntek 19:15 | Keszthely
Az önkormányzat nem használhatja fel azt a 420 millió forintot, amit erre a célra különítettek el.
 
 
00:00
Képújság
06:00
06:30
Savaria Filmfesztivál
06:35
Természetvédelem határok nélkül
07:00
Híradó
07:45
Hargita Tv
08:08
Göcsej Filmfesztivál
09:00
09:30
Savaria Filmfesztivál
09:35
Természetvédelem határok nélkül
Balatoni Krónika Archívum
 
Cím:
8360 Keszthely, Kossuth L. u. 45.
Telefon: 06 83 / 320 200
Mobil: 06 30 / 427 7341
A Keszthelyi Televízió médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.
 
Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk számodra.