Ajánlott hírek
Ajánlott címkék
Egyéb tartalmak
.
oldal
/
kezdőlap / Híreink / Közélet / Befejezték a dél-balatoni vasútvonal felújítását
2018. jún. 15. péntek | Balatonboglár
Befejezték a dél-balatoni vasútvonal felújítását
Befejeződött a dél-balatoni, valamint a Kaposvár és Fonyód vasútvonal majdnem 73 milliárd forintba kerülő felújítása. A balatonboglári projektzáró ünnepségen elhangzott, hogy a dél-balatoni vonal nyáron a második legforgalmasabb szakasz. Évente közel 1,5 millió turista keresi fel a Balatont a vasúton keresztül. A fejlesztésnek köszönhetően ismét javultak a menetidők a főváros és Keszthely között.

Szombattól már gyorsabban járnak vonatok a dél-balatoni vasútvonalon. Az expresszek menetideje Budapest és Keszthely között újabb 10 perccel csökken a nyári menetrend életbelépésétől. A menetidő és az utazási körülmények javulása is a most befejeződött dél-balatoni vasútvonal fejlesztésének köszönhető.

Lóczi Csaba, a MÁV Start Zrt. értékesítési igazgatója: „A dél-balatoni vasútvonal két részletben újult meg összesen 85 kilométer szakaszon. a második része a projektnek 53 kilométeres szakaszon kapta vissza az eredeti 100 kilométer/órás pályasebességet. Ezzel együtt megújultak az utasforgalmi létesítmények, magas peronok épültek, átjárók és liftek épültek az állomásokon, tekintettel az akadálymentesítésre és a zajterhelésre is.”

A 2010-ben kezdett felújítások révén több mint 200 kilométeren újították fel a vasúti infrastruktúrát nettó 224 milliárd forint hazai és uniós forrásból. A Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, valamint a Kaposvár és Fonyód vasútvonal közel 73 milliárd forintból korszerűsödött. Az ünnepélyes átadón Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kiemelte, hogy a Balaton déli partján futó vonal megérdemelte a fokozott figyelmet: 

„A Balaton déli partján futó 30-as számú vasútvonal a nyári időszakban Magyarország második legforgalmasabb, amelynek dacára fél évszázada történt meg a 2010 előtti utolsó jelentős pályakorszerűsítés. 2010 óta több projektben, átfogó felújításon esett át a vasútvonal.”

A beruházást a NIF Zrt. végezte. A társaság vasútfejlesztési igazgatója elmondta, a felújítás után gyorsabban közlekedhetnek a szerelvények: a korábbi óránkénti 60-80 kilométer helyett többnyire óránkénti 100, a be nem épített területeken 120 kilométeres sebességgel. 17 állomáson és megállóhelyen készültek típusterv alapján esőbeállók, és magasperonokat építettek ki. 26 útátjárót felújítottak, 91 gyalogos átkelőhely épült át teljesen és 6 új gyalogos átjárót is építettek. Továbbá elhangzott: a projekt őszi, teljes befejezéséig már csak kisebb munkálatok várhatóak.

Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV

| 2024. júl. 10. szerda 19:07 | Gyenesdiás
Új járda segíti Gyenesdiáson a közlekedést.
| 2024. jún. 12. szerda 19:15 | Kehidakustány
A közösségi médiában rejlő lehetőségekről szervezett előadást a Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara.
| 2024. máj. 27. hétfő 19:15 | Keszthely
Újabb fejlesztések várhatók a MATE Georgikon Campusán.
| 2024. máj. 16. csütörtök 19:15 | Keszthely
A beruházásra a Balaton Fejlesztési Tanácstól nyert támogatást az önkormányzat.
| 2024. máj. 15. szerda 19:15 | Keszthely
Az épület, a benn tartózkodók és az itt tárolt műtárgyak védelme miatt kiemelt fontosságú a fejlesztés.
X. évfolyam 12. szám
Megjelenés: 2024. június 28.
00:00
Képújság
06:00
Kukkantó
06:24
Savaria Filmfesztivál
06:26
06:28
Ludovika TV
07:00
Híradó
07:45
Balasport 2023
08:15
Sporttárs
08:51
Savaria Filmfesztivál
09:00
Kukkantó
Cím:
8360 Keszthely, Kossuth L. u. 45.
Telefon: 06 83 / 320 200
Mobil: 06 30 / 427 7341
 
Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk számodra.