Folyamatosan dolgoznak a gépek a Balatonszéplak felső vasúti megállóhelyen. A kiszolgáló épületet már elbontották, jelenleg a tereprendezési munkálatok zajlanak. 600 millió forintból valósul meg a beruházás, melynek keretében korszerűsödik a felvételi épület és kulturáltabbak lesznek az előterek is.
A széplakival párhuzamosan Balatonfenyvesen is zajlik a munka. Itt 1,4 milliárd forintból megújul a felvételi épület, új lépcsőkart kap a gyalogos felüljáró, akadálymentesítik az I.-es vágány melletti peront. Többen örülnek a modernizálásnak.
„Sokkal szebb is lesz. Mert a nyáron azért rengetegen vannak. Rengeteg diák jön le az üdülőkbe, úgyhogy szerintem az nagyon jó lesz, ráfért.” - mondta el Pernecz Ibolya.
A projektindító sajtótájékoztatón elhangzott, a Balaton déli partján 2010 óta zajlanak vasúti fejlesztések. Ezekre azért is nagy szükség van, mert egy év alatt több millió ember utazik ezeken a szakaszokon.
„73 milliárd forintból lényegében teljes egészében tudott szakaszosan megújulni a déli parti szakasz. És annak egy következő fontos lépése, hogy az állomások megújuljanak. Ugye ennek egyik apropója, ahol most vagyunk, Balatonfenyvesen, hogy itt a mögöttünk látható állomás közel 1,4 milliárd forintból ez év végéig meg tud újulni.” - hangsúlyozta Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár.
A térségnek is előrelépést jelent a rekonstrukció. Magyarország második legforgalmasabb vasúti szakasza a dél-balatoni, így több területre is hatással lesz a munka.
„Bízom benne, hogy a vasútfejlesztés, ami most már reális alternatívája lett például a fővárosból Balatonra közlekedők esetében, a statisztikai adatok azt mutatják, hogy közel annyian jönnek vonattal mint autóval. Én azt hiszem, hogy ez a helyi gazdaság, a helyi turizmus fejlesztés tekintetében az utazókomfort, az utazóbiztonság fejlesztése tekintetében és valóban egy modern, impozáns környezet tekintetében egyaránt gazdagítani tudja ezt a térséget.” - fogalmazott Witzmann Mihály országgyűlési képviselő.
Hosszú idő óta tavaly fordult elő először, hogy ekkora volt a balatoni vasúti forgalom. Ez a déli útvonalon mintegy 2 millió utast jelentett. Erről Dr. Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója beszélt.
„Abban bízunk, hogy ez a trend az idén sem törik meg, hanem további fejlődés várható. Ennek az egyik eszköze lehet a modern, nagykapacitású vonatokon túl az az új menetrend, ami tavaly nem csak a közvetlen klasszikus budapesti és Balaton, illetve a megyeszékhelyek és a Balaton közötti elérést, hanem már a Dunakanyarból vagy Záhonyból történő elérést is biztosít.”
A MÁV Zrt. hangsúlyozta, a főszezon alatt nem lesz vágányzár és kapacitáskorlátozással járó tevékenység nem végezhető. A teljes rekonstrukció idén év végére valósul meg.
Lendvai Bianka - Keszthelyi TV