Reggel 9 órakor rajtoltak el a hajók a jubileumi versenyen. A Kékszalag a Balaton és a vitorlázás legnagyobb ünnepe. Egy balatoni vitorlázó számára a Kékszalag több szempontból is kihívás. A legtöbb indulót a második nap is a vízen, versenyben találja, ami komoly fizikai és pszichológiai megterhelés. Az éjszakai vitorlázás különleges képességeket igényel, amelyekre más versenyeken nincs szükség.A Kékszalag az a verseny, ahol egy pályán vitorlázhat a profi, a világbajnok az első versenyén induló kezdővel. Az elmúlt négy évben a Kékszalagon, amikor az első helyezett elérte a keszthelyi pályajelet, volt olyan induló, aki ezalatt a füredi rajtvonaltól még nem érte el az első, a kenesei pályajelet. Vagyis hat-hét óra alatt közel 80 kilométeres távolságba került egymástól az első és az utolsó.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, melyet 1934-ben rendeztek meg először. A táv teljesítésére a hajósoknak 48 óra áll rendelkezésre, a Kékszalagot tavaly Litkey Farkas a Festipayjel 10:05:17-es idővel nyerte.
A versenyrekordot a Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty, egy kétárbocos, kéttestű, magyar fejlesztésű hajó tartja, amely 2014-ben 7:13:57 óra alatt ért célba.
Közel harmincféle hajóosztályban hirdetnek eredményt, vagyis a Kékszalagon rengeteg aranyérem talál gazdára. Az abszolút győzelemre mindössze néhány hajónak, a legmodernebbeknek van esélye: ilyen például a Litkey kormányzta Prevital, a Fifty-Fifty, a 2015-ös győztes svájci hajó, a Safram, vagy a keszthelyi HUN3Bogi.
forrás: Magyar Vitorlás Szövetség, MTI